Sivut

5.6.2021

YÖKYLÄILIJÖITÄ, LOMAPÄIVIÄ JA KUULUMISIA

Eka työviikko takana ja kiirettä on tuttuun tapaan pitänyt. Kolmas kesätoimittajakesä on kuitenkin alkanut hyvin, ja olen jo ensimmäisten päivien aikana päässyt tosi kivoille juttukeikoille. Mun tehtävälistalla kummittelee edelleen yksi keskeneräinen Sukupuolentutkimuksen kurssin essee, jonka haluaisin hoitaa mahdollisimman pian pois alta, että voisin keskittyä 100 prosenttisesti kesästä nauttimiseen ja töihin. Olen samaan aikaan yrittänyt olla ottamatta siitä liikaa paineita, mutta myös kirjoittaa sitä vauhdilla eteenpäin, että saisin sen ennen juhannusta palautettua. Enää kuusi sivua jäljellä, joten eiköhän se siitä. Mulla olisi vaikka kuinka paljon kivoja ideoita tänne blogiin, mutta saa nähdä, mitä ehdin kesän aikana toteuttaa. Ajattelin nyt kuitenkin pitkästä aikaa postata joka tapauksessa jotakin, joten päädyin kirjoittelemaan tällaisen hyvin sekalaisen setin viime aikojen kuulumisia ja tunnelmia mun toukokuun lopussa pitämältä minilomalta.





Päätin jo toukokuun alussa, että oli työtilanne kouluhommien suhteen mikä tahansa, pidän ennen kesätöiden alkua muutaman päivän loman. Töistä mulla oli joka tapauksessa toukokuun viimeisen viikon ajan taukoa tiiviin kesälehtirupeaman jälkeen. Nuorin serkkuni oli tulossa pääsykokeisiin Tampereelle 26. toukokuuta ja samalla yökyläilemään mun luokse, joten päätin pitää lomaa niiden päivien ajan, kun serkkuni oli kylässä. Seuraamme liittyi tuttuun tapaan myös siskoni Anni (tämä oli kolmas kerta, kun vietimme mun luona aikaa tällä kokoonpanolla). Koronatilanteen ja epävakaisen sään vuoksi emme tällä kertaa tehneet mitään erikoisempaa, mutta herkuttelu ja yhdessä hengailu sopivatkin rankan työ- ja opiskeluputken jälkeen minulle paremmin kuin hyvin. Ulkoilimme, pelasimme korttia, juttelimme ja iltaisin katsoimme Masterchef Australiaa. Yhtenä päivänä kävimme pikaisesti Ratinassa: minä ja siskoni ennakkoäänestämässä ja siskoni ja serkkuni muutamassa vaatekaupassa.




Minä ja siskoni tulimme toukokuun toisiksi viimeisenä päivänä kesäksi Poriin. Isämme tuli hakemaan meitä Tampereelta, ja auto oli aivan täynnä tavaraa, vaikka emme mielestämme ottaneet mitään ylimääräistä mukaan :D Minulla ja siskollani oli kummallakin vielä maanantaina vapaapäivä. Silloin kävimme pyöräilemässä siskoni työpaikalla, jotta hän sai haettua työpuhelimensa. Tuon päivän aikana tuli myös hoidettua kaikkea sekalaista, kuten järjesteltyä tavaroita ja kirjoitettua työvuoroja ylös kalenteriin. Ensimmäinen työviikko meni hullun nopeasti ja oli paikoin melko kiireinen, joten viikonloppu tekee nyt hyvää. Tänään päädyimme ex tempore siskoni kanssa sulkapalloilemaan, ja pian ajattelin siirtyä seuraamaan Suomen jääkiekkopeliä. Lauantaiaamupäivä taas kului aika tiiviisti sen yhden vielä kesken olevan esseen parissa, ja yritän saada sitä vielä viikonlopun aikana ainakin sivun verran eteenpäin.

Tämä postaus on kyllä kunnon sillisalaatti, mutta tulipa rikottua blogihiljaisuus. Miten sun kesäkuu on alkanut?

4 kommenttia :

  1. Kivasti toteutettu postaus! Odotan innolla mitä kaikkea oot suunnitellu postaavasi tänne blogin puolelle! 💚

    https://jasukuvaa.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että pidit, vaikka tää oli tällainen sekalainen ex tempore -postaus :)

      Poista
  2. Oi että, yökyläily kuulostaa niin kivalta! Sitä tuli vielä yläasteella tehtyä paljon kavereiden kanssa, mutta sen jälkeen on ollut hiljaisempaa sillä saralla :/ Tsemppiä ton vikan esseen tekoon! Täälläkin vielä yksi hissan itsenäinen kurssi kolkuttelee, mutta onneksi deadline on heinäkuun lopussa vasta. Työt on lähteny huipppuhyvin käyntiin, ja kirjoitettavaa on riittänyt todella paljon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yökyläily on kyllä kivaa, siinä on ihan omanlaisensa fiilis. Mä oon itse ollut sitten lapsuuden vain pari kertaa siskon luona yötä ja sisko ja serkku on samoin ollut mun luona muutamia kertoja yökylässä. Kiitos esseekannustuksesta, ja tsemppiä sullekin tuohon itsenäiseen kurssiin! Ihana kuulla, että sun työt on lähtenyt hyvin käyntiin :)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa enemmän kuin uskotkaan <3 Muistathan kuitenkin pysyä asiallisena!

.sidebar { text-align: center; } .sidebar{ float: right; margin-right: -10px; }