Sivut

30.12.2022

JOULU 2022

Toivottavasti teillä oli mukava ja omannäköisenne joulu!

Itselläni joulun pyhät menivät perinteisissä merkeissä kotikotona. Olin jouluviikon aattoa ja joulupäivää lukuun ottamatta töissä. Mulla oli työvuorot myös heti joulun jälkeen maanantaina ja tiistaina, ja aloin olla jo loman tarpeessa, joten viikonlopun pyhitin vain lepäämiselle. Töitä olisi ollut välipäiviksi tarjolla enemmänkin, mutta onneksi pidin myös tämän vuoden viimeisen viikon keskiviikosta alkaen vapaana, sillä pitkät yöunet ovat tuntuneet taivaallisilta, ja nyt on sitten ollut aikaa hoitaa muita velvollisuuksia ja rentoutuakin vähän. Pidin jouluviikonloppuna pienen sometauon, ja sekin teki niin hyvää, että yritän ottaa somepaastoista ensi vuonna astetta säännöllisemmän rutiinin.



Hyvien yöunien lisäksi päiviini on sisältynyt muun muassa ulkoilua, pianon soittamista ja Masterchef Australian katsomista. Olen myös nähnyt isovanhempiani, ystävääni Juuliaa ja viettänyt aikaa siskoni kanssa. Keskiviikkona minä ja siskoni olimme kylässä serkkumme Roosan luona. Juttelimme, teimme yhdessä joulutorttuja ja pelailimme korttipelejä sekä Scrabblea. Lomafiilistä on tuonut myös se, että aloin jouluaattona lukea ihanaa hyvän mielen kirjaa (Charmian Husseyn Salaisuuksien laakso), jonka olen itseasiassa lukenut joskus aikaisemminkin. Lainasin kuitenkin kirjastosta juuri sen, koska halusin joulun vapaille jonkun kevyen ihanan romaanin, jonka maailmaan uppoutua. Oikeastaan lainasin innostuksissani kaksi muutakin kirjaa, mutta en taida ehtiä lukea kuin tuon yhden jo aloittamani.


Lomafiilistä on hieman rikkonnut gradun kirjoittaminen, sillä ajattelin, että nythän on hyvää aikaa paneutua siihen 😅 En pystynyt kokonaan jättämään gradua unholaan näiksi vuoden viimeisiksi viikoiksi, sillä mielessä on loppuvuonna ikävästi kolkutellut se, ettei gradu ole ollenkaan siinä vaiheessa kuin toivoisin. Olen yrittänyt kuitenkin ajatella, että olen gradun suhteen tehnyt sen, mihin voimavarat ovat syksyn mittaan riittäneet.

Aikaa tulee loppuviikon aikana kulumaan myös uuden läppärin kanssa säätämiseen, kuten erinäisten ohjelmien latailuun, jotta kone olisi alkuvuodesta käyttökunnossa. Olin miettinyt uuden koneen hankkimista jo pitkään, sillä edellinen kone oli ensimmäinen omani ja alkoi jo vedellä viimeisiään. Eipä silti ihme, sillä se palveli minua reilut seitsemän vuotta. Vanhaa läppäriä on tullut myös tyhjennettyä omista jutuista, sillä se on sen verran toimiva vielä, että jää vanhemmilleni kakkoskoneeksi. Olen myös yrittänyt kiriä kuvien käsittelyssä ja siirtämisessä kamerasta koneelle, kuten joka kerta näin vuoden lähestyessä loppuaan.


Kaikenlaista hommaa on rehellisesti sanottuna riittänyt siinä määrin, että olisin kaivannut rennompaa löhöilyä ja sitä, ettei oikeasti olisi tarvinnut hoitaa mitään velvollisuuksia. Toisaalta ehtiihän tässä vielä viettää vaikka uudenvuoden sillä mentaliteetilla.



Hyviä vuoden viimeisiä päiviä :)

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa enemmän kuin uskotkaan <3 Muistathan kuitenkin pysyä asiallisena!

.sidebar { text-align: center; } .sidebar{ float: right; margin-right: -10px; }