Sivut

21.12.2016

LUUKKU 21 - JOULU ON PERINTEIDEN AIKAA

Meillä kaikilla on varmaan ne tietyt perinteet, joita vuodesta toiseen noudatetaan näin joulun aikaan. Koska tykkään koota listoja lähes asiasta kuin asiasta ja sain Idalta idean kertoa mun jouluperinteistä, päätin koota osan joulutraditioistani teidän ihmeteltäväksi listan muodossa. Tässä siis tulee mun 10 jouluperinnettä!


Mä en käytä nettiä jouluaattona (jollei WhatsAppia oteta lukuun).
Jouluaattoon kuuluu jossakin kohtaa joululaulujen soittaminen pianolla.
Jouluaattoaamuna syödään aina yhdet tietyt muita suuremmat sydänpiparit.
Teen joka vuosi kortit itse vanhemmilleni ja siskolleni, joskus tulee askareltua muillekin.
Aattona aamupalan jälkeen me viedään mun siskon kanssa lahjat toisillemme ja vanhemmillemme kuusen alle.


Meillä on kuusenkoristelussa tarkka työnjako: isä laittaa tähden ja kynttilät paikoilleen, äiti muutamat tietyt koristeet ja minä siskoni kanssa sitten loput.
Kuusi koristellaan 22. tai 23. päivän iltana.
Mulla on ollut eräistä ala-asteen pikkujouluista lähtien mun huoneessa yksi tietty tonttukoriste aina joulun aikaan. Se on kyllä ehkä paras pikkujoululahja, jonka oon koskaan saanut, haha!
Lumiukon katsominen koko perheen voimin on traditio, jota ei helpolla jätetä välistä.
Aatto vietetään rennoissa vaatteissa, mutta kuitenkin vähän juhlavemmissa/paremmissa vaatteissa kuin arkena.


Millaisia jouluperinteitä teillä/teidän perheillä on?: Jenny

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa enemmän kuin uskotkaan <3 Muistathan kuitenkin pysyä asiallisena!

.sidebar { text-align: center; } .sidebar{ float: right; margin-right: -10px; }