Sivut

14.9.2022

SYKSYN SUUNNITELMIA

Moi sairastuvalta!

Muhun iski syysflunssa, jota parantelen nyt toista päivää kotona. Eilen olo oli melkoisen nuutunut, mutta nyt tuntuu jo paremmalta. Toivon kovasti, että tauti hellittää viikonloppuun mennessä, sillä suunnitelmissa on reissu Tuusulaan, jonne ystäväni puolisoineen muutti hiljattain. He järjestävät nyt tulevana lauantaina tupaantuliaiset, ja olisi niin ihanaa nähdä heitä pitkästä aikaa. Toivotaan siis parasta sen suhteen, että pääsisin lähtemään.

Otsikon mukaisesti ajattelin omistaa tämän postauksen sille, että käyn läpi mun kuluvan syksyn suunnitelmia. Vaikka tavallaan mun elämä ei ookkaan kovin paljoa muuttunut, tavallaan oon kuitenkin elänyt ihan uudenlaista arkea nyt alkusyksystä. Ensimmäistä kertaa elämässäni oon nimittäin tilanteessa, jossa mun arki koostuu enemmän töistä kuin opiskelusta. Tämä on myös viiteen vuoteen ensimmäinen syksyni Porissa.




Mun ainoa säännöllinen opiskelutapaaminen on nyt graduseminaari kerran viikossa. Sen lisäksi mun pitää vielä viimeistellä yksi sivuainekurssi. Se koostuu pitkästä opintopäiväkirjasta, josta puuttuu enää neljä merkintää, eli voiton puolella ollaan. Gradun suhteen suunnitelmani on nyt syyskuussa lähinnä saada homma alkuun. Syy siihen on, että mun työt Satakunnan Kansassa jatkuivat aiemmista vuosista poiketen suoraan kesäpestin perään ilman taukoa. Teen töissä syyskuun loppuun saakka nelipäiväistä työviikkoa. Sen jälkeen jatkan edelleen töitä tarvittaessa töihin tulevana, mutta vähennän hieman vuorojen määrää, jotta ehdin kirjoittaa paremmin gradua. Lokakuusta eteenpäin panostan gradun työstämiseen enemmän, mutta aika näyttää, millaisella tahdilla onnistun sitä töiden ohella tekemään. Tarvittaessa vähennän lokakuuhun verraten vielä työvuoroja loppuvuodesta, mutta kokonaan en ole valmis SK:n vuoroista luopumaan, sillä ne ovat hyvää vastapainoa opintojen loppurutistukselle. Tähtään siihen, että valmistuisin kesäksi 2023, mutta olen myös ajatellut, että voin joustaa tuosta, jos tavoite alkaa tuntua liian vaikealta. 



Graduhommien ja töiden lisäksi olen parin kuukauden tauon jälkeen palaillut kuntosalille. Käytän nyt alkuun muutaman Poriin muuton yhteydessä saamani edun pois, ja käyn huokeaan hintaan treenaamassa parissa eri paikassa. Lokakuun puolella hommaan varmaan pidemmän jäsenyyden jollekin salille, ja palaan viimeistään siinä kohtaa ryhmäliikuntatunneillekin. Yritän saada taas liikkumisen kunnolla osaksi viikkorytmiä. Arki sisältää nyt syksyn tullen jälleen sen verran paljon tietokoneella istumista, että hyvä saada sille jotain liikunnallista vastapainoa. Yritän myös ehtiä tarttumaan hieman useammin kameraan, sillä kuvaaminen jäi kesällä niin vähiin, että se näin jälkeenpäin vähän harmittaa. 



Edellämainittujen juttujen lisäksi mun loppuvuosi tulee sisältämään ainakin pari keikkaa. Lokakuussa menen katsomaan Samu Haberia Tampereen Pakkahuoneelle ja joulukuussa Juha Tapiota Porin Isomäkeen. Syyskuun lopussa suunnitelmissa taas olisi viettää pitkä viikonloppu Tampereella. Maanantaina mun pitää käydä silloin yliopistolla, mutta muuten ajattelin pyhittää ajan siskoni kanssa hengailuun ja kavereideni näkemiseen. Varasimme lauantaiaamupäivälle kahden kaverini kanssa Tuulensuun palatsin leffabrunssin, mitä odotan jo innolla. Toivottavasti ehdin kaikkien velvollisuuksien ja menojen lisäksi syksyllä myös viettää rauhallisia koti-iltoja ja lukea (edes joulun aikaan) jonkun romaanin.


Nyt kun mä oon kertonut omista suunnitelmistani niin olisi kiva kuulla myös teistä. Millaisista jutuista sun arki koostuu tänä syksynä? Jatkatko tuttujen asioiden parissa vai onko sulla tulevien kuukausien aikana jotain uutta luvassa?

2 kommenttia :

  1. Mun syksy on tavallaan aika samanlainen kuin ennenkin, mutta aion yrittää tavata ystäviä useammin ja käydä treffeillä miehen kanssakin useammin. Eli sosiaalista elämää yritän elvyttää. Myös liikunnan toivon saavan uutta puhtia kylmistä säistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä! Itsekin olen nyt yrittänyt saada taas liikuntaa tiiviimmin osaksi arkea. Kiva kun kommentoit :)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa enemmän kuin uskotkaan <3 Muistathan kuitenkin pysyä asiallisena!

.sidebar { text-align: center; } .sidebar{ float: right; margin-right: -10px; }