Sivut

9.8.2018

365 KUVAA - HEINÄKUU

Helou! Tänään on jälleen aika kurkata mun kuvahaasteen etenemiseen, joskin tälläkään kertaa en saanut postausta ulos kuun ensimmäisellä viikolla... No, ehkä se ei ole niin tarkkaa :D Heinäkuu oli mulle yleisesti ottaen jotenkin tuskainen kuukausi, varsinkin pari viimeistä viikkoa. Osin tää johtui fyysisestä työstä ja kuumuudesta, mutta melkein yhtä paljon siitä, ettei mun elämässä tapahtunut juuri mitään. Nyt elokuussa oon piristynyt tosi paljon, sillä töitä on tän viikon jälkeen enää kaks viikkoa ja yliopiston alkukin lähenee lupaavasti. Meidän tuutorointihommat ovat myös startanneet, ja se jo yksinään sai mun mielialan kohoamaan ihan superpaljon. Kuvausinspiraatio oli, kuten arvata saattaa, koko heinäkuun piilosilla. Muutama kivan päivän kuva tuli kuitenkin otettua, ja haaste jatkui kuin jatkuikin - eihän sitä nyt puolivälin jälkeen sovi luovuttaakaan haha. Tämän pikaisen kuulumispäivityksen jälkeen onkin aika siirtyä kuvien pariin, tässä tulee!


Siitä lähtien kun oon kuullut bullet journalista, oon miettinyt, että tykkäisin sellaisesta ihan superisti itsekin. Oon kuitenkin myös tiedostanut, ettei mulle sopisi perinteinen "kalenteribujo", sillä en ehtisi arjessa ylläpitää sitä, ja oon sen verran perfektionisti, etten jaksaisi suttuisia tai sinne päin kiireessä töherrettyjä sivuja. Alkuvuodesta sain idean jonkinlaisesta journalismivihkosta, jonne voisin koota esimerkiksi hyviä kolumneja ja onnistuneita lehtikuvia. Tajusin, että tästä voisikin tulla se mun bujo. Kauniita fontteja ja pieniä piirroksia, erilaisia sivuja inspiraatiotauluista uutisen rakenteeseen jne. Tää koko homma on aika alkutekijöissään vielä, mutta voisin jossain kohtaa avata tätä enemmänkin jos teitä kiinnostaa!


Eksyin eräällä kauppareissulla teehyllylle, ja ostinkin tällaista Clipperin teetä testiin. Hyvää on, ja syksyn tullen tätä tulee varmaan hörpittyä enemmänkin.


Kun ei keksi muuta kuvattavaa, kukat ovat varteenotettava vaihtoehto...


Tänä kesänä on tullut syötyä jätskiä parin viime kesänkin edestä.


Yöt ovat alkaneet taas pimentyä. Tänä kesänä oon huomannut tän erityisen selkeästi kun teen ilta/yötöitä.


Pian saa taas omien puiden omenoita, nami!


Suuntaan mökille yleensä lauantaina töiden jälkeen, ja se tarkoittaa yöuintia. Muistin tuona päivänä kuvan vasta yöllä, ja nappasinkin kivan otoksen kynttilöistä ja niiden heijastuksesta ikkunassa.


Oon lukenut Taru sormusten herrasta vain kerran aiemmin, ja päätin jo toukokuussa, että tänä kesänä on uusintalukukerran aika! Tää tarina on vielä rakastettavampi mitä muistin, miten joku on ees voinu keksiä jotain tällasta?


Yksi kesän parhaista päivistä oli, kun saatiin siskon kanssa sumplittua aikataulut niin, että päästiin yhdessä Yyteriin. Mä oon vieraillut rannalla joka talvi niin pitkälle kuin muistan, joinain talvina useammankin kerran. Edellisestä kesäisestä rantapäivästä oli kuitenkin kokonaiset seitsemän(!) vuotta, sillä rantaseuraa ei oikein ole ollut, eikä yksinäänkään sitten ole tullut lähdettyä.


Helteisiä kesäpäiviä on riittänyt ja eräänä sellaisena levitettiinkin siskon kanssa viltti naapurissa sijaitsevan mummulan takapihalle. Ihan kuin lapsuuden kesinä :)


Suunnittelin soittavani pianoa paljon nyt kun siihen on mahdollisuus. Se on kuitenkin jäänyt paljon vähemmälle kuin mitä alkukesästä kuvittelin. Osaksi asiaan ovat vaikuttaneet helteet, mutta toisaalta en ole vain saanut aikaiseksi, enkä ollut riittävän motivoitunut. Olen kuitenkin tyytyväinen, että oon saanut soiteltua sen verran, että taidot pysyy yllä. Se mahdollistaa sen, että voin taas opetella uutta, kun aika on sopiva ja tulee sellainen fiilis.

Tällaisissa merkeissä meni mun heinäkuu, miten meni sun? Ja hei, muistakaapa käydä vielä laittamassa kysymyksiä tänne mun siskolle, vielä tää ja huominen päivä aikaa!

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa enemmän kuin uskotkaan <3 Muistathan kuitenkin pysyä asiallisena!

.sidebar { text-align: center; } .sidebar{ float: right; margin-right: -10px; }