Sivut

11.12.2015

10 CHRISTMAS FACTS ABOUT ME

Moikka taas! Tää postausidea on pyörinyt mun päässä jo joulukuun alusta, joten tää on ehtinyt hioutua aika kauan. Pitkään mulla oli tän toteuttamisen kanssa se ongelma, että halusin kuvitukseksi jotain jouluista. Blogissa jo aiemmin esiintyneitä kuvia en mielellään käytä, koska ensinnäkin ne oikeasti vähän vanhemmat kuvat ovat aika huonolaatuisia ja uudemmat on taas nähty täällä aika lailla vastikään, joten sekään ei ollut vaihtoehto. Lähes kaikki talon esillä olevat joulukoristeetkin oli tullut kuvattua jo edellisiin jouluaiheisiin postauksiin ja ulkona sää näyttää edelleen lokakuulta, joten olin pitkään aika neuvoton tän asian kanssa. Tänään kuitenkin välähti, kun löysin jo alkusyksystä äidiltä saamani joululehden ja hetken selailtuani huomasin siinä olevan aivan upeita kuvia. Kuvaongelma tuli kertaheitolla ratkaistua (ainakin seuraavaan postaukseen asti), joten nyt kun tää stoori on kerrottu voidaan siirtyä niiden faktojen pariin!


1. Lumiukko on edelleen pakko katsoa joka jouluaattona. Muitakin lastenohjelmia tulee joulun aikana silloin tällöin katsottua, niin että mikäs se ikä olikaan, hah...

2. Ennen olin jouluruokien kuten muidenkin ruokien suhteen aika nirso. En tykännyt esimerkiksi lanttulaatikosta, graavista kalasta tai joulutortuista, joita nykyään syön enemmän kuin mielelläni.

3. Tykkään esiintymisestä ja joulusta, joten oon esiintynyt koulun joulujuhlissa ala-asteelta lukioon lähes joka vuosi muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mukaan on mahtunut kaikenlaista esitystä erilaisista kuoroista ja näytelmistä Walking in the airin soittamiseen pianolla.



4. Oon soittanut pianoa kymmenisen vuotta ja siitä lähtien kun pianotunnit aloitin, mun ja yleisestikin meidän perheen jouluperinteisiin on kuulunut se, että jouluaattona johonkin aikaan päivästä on vuorossa mun "joulukonsertti".

5. Jouluvalot on mulle ehdoton must-juttu joulun aikaan. Laitan jouluvalot aina mahdollisimman aikaisin eli usein jo marraskuun puolella ja haluan myös käyttää niitä mahdollisimman pitkään, sillä ne tuovat niin ihanasti valoa pimeän laskeutuessa jo aikaisin.

6. Mun mielestä paras jouluaaton sää olisi luminen ja pakkasta sais olla vaikka kymmenenkin astetta.


7. Kun leivotaan pullaa, mä teen aina pullapitkon. Siitä on muodostunu vähän niin kuin mun bravuuri ja muistan elävästi sen hetken kun mummu joskus opetti mulle miten se pitko tehdään. Voi sitä onnen määrää kun siinä ensimmäisen kerran onnistuin...



8. Tykkään aika hillityistä ja perinteisistä joulukoristeista. Muhun ei siis iske mitkään kaikissa sateenkaaren väreissä vilkkuvat valonauhat tai irvistelevät tontut ynnä muu sellainen.


9. Mä en oo koskaan jouluaattona käyttänyt tietokonetta ja tää on sellainen perinne, jonka haluaisin säilyttää läpi elämäni. Musta jouluna netissä surffailu tuntuis jollain tapaa vaan niin väärältä.


10. Jouluruoka on lähes parasta mitä tiedän ja meillä syödäänkin sitä aina kauemman kuin ne pari kolme päivää (mun suureksi onneksi).


Samaistutteko joihinkin näistä jutuista vai oonko ainoa näiden kanssa?: Jenny

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa enemmän kuin uskotkaan <3 Muistathan kuitenkin pysyä asiallisena!

.sidebar { text-align: center; } .sidebar{ float: right; margin-right: -10px; }