Sivut

21.12.2019

YKSIÖN JOULUSISUSTUS + 12 IHANAA HETKEÄ JOULUKUULTA

Moikkamoi! Joulukuu ei ole ollut mulle mitenkään helpoimmasta päästä ja kuukauden tunnekirjoon on kuulunut niin turhautumista, ahdistusta kuin suruakin. Halusin kuitenkin näin joulun alla keskittyä positiiviseen, joten päätin listata tämän kuun onnellisia hetkiä samalla kun jaan kuvia yksiöni joulusisustuksesta.

Paljon en Tampereen kotiani ole ennen tai nytkään koristellut, sillä yksiössä ei luonnollisesti ole edes liiemmin ylimääräistä tilaa. Hieman joulua halusin joka tapauksessa tänäkin vuonna yksiööni tuoda, vaikka tiesin tulevani Poriin joulun viettoon jo suhteellisen aikaisin töiden vuoksi. Suurin osa jouluisista sisustuselementeistäni oli joulukalentereita, joita mulla on ollutkin tänä vuonna poikkeuksellisen monta. Teejoulukalenterin sain lahjaksi ystävältä, kuvakalenteri on äidin perinteinen hankinta mulle ja siskolleni ja näiden lisäksi postilaatikosta löytyi eräänä päivänä vielä toinen kuvakalenteri Satakunnan Kansasta. Lisäksi muutama tonttu ja koristevaloja ja näin pienessäkin tilassa on jo rutkasti jouluista tunnelmaa!


X Mun lempparibändi Sunrise Avenue piti joulukuun alussa tiedotustilaisuuden, jossa he kertoivat lopettavansa. Haikein mielin aloin valmistautua lippujen hankkimiseen vihoviimeiselle keikalle Helsingin Olympiastadionille. Muutama päivä ennen virallisen lipunmyynnin alkua sain kuitenkin ystävältäni Ullalta viestin, jossa hän kertoi hommanneensa meille vip-liput kyseiselle keikalle ennakkolipunmyynnistä. Täydellinen lahja ❤

X En olisi aluksi jaksanut lähteä ainejärjestöni pikkujouluihin ollenkaan, mutta raahauduin paikalle ja ilta olikin oikein kiva.

X Kahden ensimmäisen opiskeluvuoteni itsenäisyyspäivät vietin yksin, mutta tänä vuonna kokkasimme ja katsoimme Linnan juhlia yhdessä siskoni kanssa. Vaikka molemmilla riittikin vielä tuossa vaiheessa opiskeluhommia, irrottauduimme esseistä ja koulustressistä itsenäisyyspäivän illaksi ja vietimme kunnon siskoaikaa.

X Opiskelumotivaationi oli karkuteillä kuluneen lukukauden. Muutamia pakollisia, työläitä ja ei-niin-hyödyllisiä kursseja tuli suoritettua stressin vallassa ja jopa itku kurkussa. Siksi viimeisten tehtävien palauttaminen ennen lomaa tuntuikin tällä kertaa erityisen huojentavalta.



X Löysin ihan odottamatta tarvitsemani kengät. Edelliset olivat aivan rikki ja mistään ei meinannut löytyä uusia, koska mulle tulee tosi helposti hiertymiä, mun jalat on vähän erikokoiset ja muuta mukavaa, mikä aina aiheuttaa ongelmia kenkäostoksilla. Skopunkten pelasti tilanteen ja nyt mulla on ihanat saapikkaat, joissa jalat eivät tule kipeiksi.

X Kun siskoni täytti lokakuussa 20, ostin hänelle synttärilahjaksi liput JVG:n keikalle Pakkahuoneelle. Keikka oli joulukuun 12. päivä ja yllättäen pääsimme suhteellisen pienellä jonottamisella ihan eturivin tuntumaan. Siskoni nautti lahjastaan täysin sydämin, mutta mustakin kuoriutui keikan aikana jonkin asteinen Jaren ja Villen fani. Ilta venyi myöhään, mutta oli ihan superkivaa.

X Ennen kuin suuntasimme Poriin vanhempiemme luo joulun viettoon, siskoni tuli yökyläilemään luokseni. Näiden päivien aikana ehdimme muun muassa edellä mainitulle keikalle, lahjaostoksille, joulutorille ja museokeskus Vapriikkiin.

X Poriin oli kiva tulla, kun äiti oli koristellut kotikotia jouluiseksi. Kuluneen viikon aikana olen myös viettänyt aikaa pianoa soittaen ja se jos mikä piristää mun mieltä aina ja poikkeuksetta.


X Töihin oli kiva palata, kun näki taas kaikki työkaverit ja pääsi palauttelemaan mieleen kesällä opittuja taitoja. Viiden työpäivän aikana eteen ehti tulla monenlaisia tilanteita ja tulin iloiseksi huomatessani, miten vähän olin loppujen lopuksi työjuttuja unohtanut.

X Mun piti olla tällä viikolla vain neljä päivää töissä, mutta torstaina mua pyydettiin jäämään vielä perjantaiksikin. Lupasin tulla ja sain hyvän mielen siitä, että pystyin olemaan avuksi.

X Pappa oli osannut valita minulle ja siskolleni aivan ihanat joulukortit.

X Oon viettänyt tänään ensimmäistä virallista lomapäivääni lahjoja paketoiden ja askarrellen joululaulujen soidessa taustalla. Ai että, kun tää tekee hyvää.


Millaisia onnen hetkiä sun joulukuuhun on tähän mennessä sisältynyt?

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa enemmän kuin uskotkaan <3 Muistathan kuitenkin pysyä asiallisena!

.sidebar { text-align: center; } .sidebar{ float: right; margin-right: -10px; }