Sivut

13.7.2022

FIILIKSIÄ MUUTOSTA JA UUDESTA KODISTA

Moikka!

Kuten teistä moni jo tietää, muutin toukokuun lopussa Tamperevuosien jälkeen takaisin syntymäkaupunkiini Poriin, jossa myös asuin elämäni ensimmäiset 20 vuotta. Opiskeluni ovat loppusuoralla, joten tarvetta yliopistolla käymiseen ei enää juuri ole. Lisäksi muutto helpottaa töissä käymistä Satakunnan Kansassa, jossa olen nyt kesätoimittajana ja jatkan näillä näkymin edelleen syksyn tullen jossakin muodossa. Tästä postauksesta voit lukea lisää mun muuttopäätöksen taustoista.





Koska mulla oli heti virallisesta muuttopäivästä seuraavana päivänä töitä, asuin aluksi vielä muutamia päiviä lapsuudenkodissani. Kun viikonlopputyövuorojen jäljiltä mulla oli sopivasti pari arkivapaata, siirryin omaan asuntooni Porin keskustaan. Oon siis nyt asunut uudessa asunnossa reilun kuukauden, ja vihdoin kerkesin kirjoitella myös tänne fiiliksiä muutosta. Samalla näette myös, miltä täällä tällä hetkellä näyttää (teen kunnon asunnon esittely -postauksen myöhemmin). Asunto on 35-neliöinen kerrostaloyksiö, jossa on pieni sauna ja lasitettu parveke. Suurimmat plussat Tampereen kotiini verrattuna ovat isompi pakastin (edellisessä asunnossa oli vain pieni pakastelokero), astianpesukone ja löylyjen rakastajana totta kai sauna. Miinuksena kaikki vanhat huonekaluni eivät mahtuneet uuteen asuntoon, ja jouduin luopumaan muun muassa kirjoituspöydästä, vaikka asunto on itse asiassa muutaman neliön suurempi kuin edellinen. Toisaalta uudessa kodissa on kunnon eteinen, vaikkakin pieni sellainen; keittiö on asunnon kokoon nähden suuri, ja sijainti ylimmässä kerroksessa tekee asunnosta mukavan rauhallisen.





Aluksi asunto tuntui tosi vieraalta, mutta pikkuhiljaa oon alkanut kotiutua enemmän. Tavarat ovat löytäneet kutakuinkin paikkansa, eikä lähikaupassa kulu enää tuntia ihmetellessä, missä mikäkin tuote sijaitsee. Isoimmat vielä puuttuvat asiat ovat verhot ja yöpöytä, mutta nekin olen saamassa jo pian paikoilleen (äiti ompeli mun verhot ja isä nikkaroi yöpöydän <3). Lisäksi tänne tulee todennäköisesti jossakin vaiheessa muutama hylly seinälle, ja joku taulukin mahdollisesti. Mulla ei ole kuitenkaan ollut mikään kiire saada kaikkea heti täysin kuntoon, vaan ennen kaikkea olen pyrkinyt hidastamaan tahtia kiireisen loppukevään jälkeen.

Kuullaan taas, toivottavasti sulla on ollut mukava kesä tähän asti.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommenttisi ilahduttaa enemmän kuin uskotkaan <3 Muistathan kuitenkin pysyä asiallisena!

.sidebar { text-align: center; } .sidebar{ float: right; margin-right: -10px; }